Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Merhabalar Sayın Sakızlı..

Umarım nete hergün bir kaç defa girme fırsatınız olur çok sorum olacak bu ilk zamanlar belli şeyler oturana kadar.. :)
Buarada bu iş sandıığımdan daha zevkli ve öğretici olacak sanırım...

yalnız oturduk dakikalarca uğratım düşündüm..
İlk önce Autocadden çizip atayım dedim sonra vazgeçtim falan..


dış iskeletini böyle çizebildim :
ve heyecanımı seninle paylaşmak istedim :))
model_-_1.jpg



BUNU YAPARKEN :

6 gen çizdim ve silindirler koyup "Boolean" ile kırptım..
acaba doğru yada uygun bir yol mu yoksa daha iyisi düzgünü varmı?
bu aşamada önerilerini bekliyorum ve
izleyeceğim yolda biraz ip ucu bekliyorum.. :)


bir sorum daha var.. bu kare kare olmuşya çember kısımlar onları segment sayılarını artırarak düzeltebilirim değil mi?

ama ben bu altigeni line kullanarak çizip edit ploy den extrude ile yükselttim.. dolayısıyla segment verecek yeri bulamadım...
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Dünkinin üzerine bu sabahta çalışmalarım oldu daha başarılı oldu üsttekine göre..

Bu sefer autocadde çizdim ana şekli Max e attım..
Champfer kullandım..

290732model-1.jpg


156202model-2.jpg



yalnız buradada şöyle bir sıkıntı var bu yıldızda kat kat daralan bir şekilde iç içe küçülüp yükseliyorya o yükselişlerde ovalleşerek yükseliyor.. nasılanlatsam..

anlatmak zor olduğu için 2. fotoğrafı onun için koydum yandan bakınca gözüküyor..

orayı nasıl yapacağımı bulamadım.. bu arada genel gidiş olumlu mu? :)
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
merhaba mss.. gidişat olumlu..yani gayretin yeterli gibi..şekli istediğin gibi oluşturabilirsin ..autocad an da olabilir..ama max ı geliştireceğim diyorsan max ın araçlarını kullansan daha iyi olur.max tada line komutu ile bunu çivebilir.baloon uygulayabilirsin.ama neyse max ta editablespline yi sonrada öğrenebilirsin.şimdilik autocad dan alabilirsin.bu aşamada diğer modifiyerleri öğrenmiş olursun.

resimleri gönderirken bir çiziminde mutlaka topoloji de görünsün.bunu normal print screen dan al.renderden değil.yani renderden alınır da o materyal atama ile ilgili..şimdi gerek yok.
nasıl yapacaksın.şöyle perspektif yazan sol üst köşeye sağ tıkla oradan edged faces i aktif et.resmin birisi böyle olmalı ki ne yaptığın anlaşılabilsin.
champer uygularken birimi biraz daha düşük tut.böylelikle o ovalleşme kaybolacaktır.

asıl resimde arada oval bölgelerde var herhalde dikkat etmişsindir.slmlar..
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
merhaba mss.. gidişat olumlu..yani gayretin yeterli gibi..şekli istediğin gibi oluşturabilirsin ..autocad an da olabilir..ama max ı geliştireceğim diyorsan max ın araçlarını kullansan daha iyi olur.max tada line komutu ile bunu çivebilir.baloon uygulayabilirsin.ama neyse max ta editablespline yi sonrada öğrenebilirsin.şimdilik autocad dan alabilirsin.bu aşamada diğer modifiyerleri öğrenmiş olursun.

resimleri gönderirken bir çiziminde mutlaka topoloji de görünsün.bunu normal print screen dan al.renderden değil.yani renderden alınır da o materyal atama ile ilgili..şimdi gerek yok.
nasıl yapacaksın.şöyle perspektif yazan sol üst köşeye sağ tıkla oradan edged faces i aktif et.resmin birisi böyle olmalı ki ne yaptığın anlaşılabilsin.
champer uygularken birimi biraz daha düşük tut.böylelikle o ovalleşme kaybolacaktır.

asıl resimde arada oval bölgelerde var herhalde dikkat etmişsindir.slmlar..


teşekkür ederim sayın sakızlı..

öncelikle inan gün içinde saat başı F5 yapıyorum sayfayı.. daha sık girmeni şiddetle rica ediyorum :D :D :rofl:
tabi durumunu bilmiyorum o yüzden kızma :) anlayışla karşılarsın umarım isteğimi..

Topoloji dediğin Top görüntümü ? yoksa o bahsettiğin face edge lerin açık olması mı? eğer o ise illa top görünüm olmasına gerek yok sanırım değil mi?

bu arada senin en son bahsettiğin ovalleşmeleri ben sormuştum işte nasıl yapacağım die sormak istediğim oydu? :) onları yapamadım.. onlarıda yaparsam sanırım ok gibi az çok :) böyle böyle bitiririm



birde gördüğümüz gibi özellikle 2. çizimde kıtır kıtır dönmeler oldu segment sayısı az ondan sanırım ama onu naısl artıracağımı bulamadım? chempfer dekileri yapıyorumda dikey olanları bulamadım..


NOT : sayın sakızlı üstte bir kaç sorum var kaçırmazsak daha verimli olur sorularımı..



Çook teşekkür ederm çok mutlu oluyorum böyle ilgili biriyle çalıştığım zaman... :/


Buyur buda istediğin şekilde bir caps.. umarım becerebilmişimdir..

864892Basliksiz-1.jpg
 
Son düzenleme:

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
topoloji demek top görünüş değil..inşallah gülen çıkmaz..:)topoloji tam anlatamam ama şöyle diyelim.çizgilerin ve noktaların birbiri ile etkileşimi gibi...

senin çalışmaya gelince çok gereksiz poligonlar var.alt taraf ilk bölüm de ortadaki hani yatay eksende devam eden edgeler gereksiz.
10303413.jpg

siyah çarpı yerler gereksiz.bir champer uygula fakat oluşan edgelerin arası dar olsun.edge eklemek için de mesala kırmızı çizgi ile çizilen edgeleri seç.sonra ring komutu ile paralelinde olanlar seçilir.ve connect komutu ile araya bir edge serisi daha açılır.ring yatayda loop dikeyde takip eden edgeleri seçer. daha detaylı anlatırım ama .biraz uğraşmanı kurcalamanı istiyorum.çübkü problemin içine girmazsen problemi çözemezsin..slmlar


yinede dayanamadım.bu şekile evam et problemlerle karşılaşman açısından..sonra benim dediğim gibi bir tane daha çizersin.
dikkat etmen gereken çok önemli bir konu daha.polignlar mutlaka dörtgen olmalı ..üçgen , 5 gen ve daha fazla poligonlar mtlaka pürüz çıkarır.snin çalışmanda da bu sisteme uymayan yerler var..problem kapıda..
benim daha kolay bir önerim var.
bir silindir oluştur.
high segment 1
cap segment 3
side 12
ve editable poly ye çevir.onun üzerine de bir çalışmayı dene ..hangisi kolayına gelirse ordan devam edersin..
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
topoloji demek top görünüş değil..inşallah gülen çıkmaz..:)topoloji tam anlatamam ama şöyle diyelim.çizgilerin ve noktaların birbiri ile etkileşimi gibi...

senin çalışmaya gelince çok gereksiz poligonlar var.alt taraf ilk bölüm de ortadaki hani yatay eksende devam eden edgeler gereksiz.
10303413.jpg

siyah çarpı yerler gereksiz.bir champer uygula fakat oluşan edgelerin arası dar olsun.edge eklemek için de mesala kırmızı çizgi ile çizilen edgeleri seç.sonra ring komutu ile paralelinde olanlar seçilir.ve connect komutu ile araya bir edge serisi daha açılır.ring yatayda loop dikeyde takip eden edgeleri seçer. daha detaylı anlatırım ama .biraz uğraşmanı kurcalamanı istiyorum.çübkü problemin içine girmazsen problemi çözemezsin..slmlar

yok yok :D gülen olmaz çünkü öğreniyorum sonuçta.. :)

Evet haklısın anlatınca daha iyi anlıyor insan siyah çarpılar gerçekten gereksiz..

süpersin, defterime yeni bir bilgi daha eklenmiş oldu ve bende öğrenmiş oldum nasıl edgeleri otomatik seçme ve ekleme yapacağımı ve edge nin terim anlamını harikasn teşekkür ederim..

tek tek seçmekten gına gelmişti :D

buarada problem üzerine yoğunlaşıyorum çok teşekkür ederim.. yalnız şuraları nasıl yapacağımı hala anlamadım..

118615MODE22L.jpg

resimde mavi ile çizdiğim yerler varya, oralardan oval oyuk gibi geçişler var ben ise merdiven gibi kat kat geçitim..

oraları naasıl yapacağım?

teşekkürler
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
oralara edge ekleyip tüm edgeleri boydan boya seçip çukurlaştıracaksın yada yükselteceksin.herhangi bir modifiyer kullanmadan
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
g427g428a.jpg


kırmızı yerlerde edgeler olmalı..mavi yerlrde champer uygulanmalı
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
g427g428a.jpg


kırmızı yerlerde edgeler olmalı..mavi yerlrde champer uygulanmalı

Vaaay sakızlı HARİKASIN SEN YEMİN EDİYORUM SÜPER YA!
Böyle emeğime değer verip ilgileniyor resim üzerinde anlatıyorsun uğraşıyorsunya çok mutlu oluyorum...


Allah şahidim sakızlı, birgün bu işten güzel şeyler çıkartırsam hep seni anacağım!
hatta eğer uygun görürsen bana mail ile bilgilerini yollarsan yada ne bileyim yada bana bir mail atarsan boş da olsa mail adresini almış olurum (çünkü şuan mailin yok mail kutumda ve mail adresini bilmiyorum sana buradan başka şekilde ulaşamam) mail ile ulaşırım sana ilerde! bişi sormak için değilde bahsettiğim gibi büyük işler yaparsam paylaşmak için..

Gerçekten bu işin ayrıntılarını bu işin güzel yanlarını seninle öğreniyorum ve inan çok daha fazla sevip gönül vermeye başladım!..


SONSUUZ TEŞEKKÜRLER SANA..
yarın çok güzel çalışmalar yapıp bitereceğim inşallah bu işi..

:rofl: :rofl:
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
dikkat etmen gereken çok önemli bir konu daha.polignlar mutlaka dörtgen olmalı ..üçgen , 5 gen ve daha fazla poligonlar mtlaka pürüz çıkarır.snin çalışmanda da bu sisteme uymayan yerler var..problem kapıda..

SORUM 1 : sayın sakızlı uyarınızda böyle bir cümleniz var ama bu poligon dediğiniz yerler çizdiğim objenin kabuk kısmı ama onları o şekilde olmasını ben istemedim ki nasıl ayaralyabilirm ki dikdortgen olup olmayacağını?
yardımcı olursanız sevinirim..

umarım doğru şeyi anlamışımdır :))

SORUM 2 : birde kaç dakikadır bu chamfer yaptığım yerlerdeki edgelerin sayısını azaltmaya çaılıyorum ama yapamadım... o sizin "siyah çarpı" ile gösterdiğiniz yerlerdekileri..

SORUM 3 : o oval yerlerde 3 tane edge göstermişsin demeki ortadaki engey iovallik sağlamak için aşağı indireceğiz fakat indirince üçgen olarak oluyor yani eğimle aşağı iniyor sonra ters eğimle birden yukarı çıkıyor... (yani 1.dereceden bir doğrunun eğim grafiği tarzında iniyor..) oranın oval olması için yani lineer olarak parabolik olarak diyeyim inip yavaşca geri çıkması için engeleri mi artırmam lazım aradaki ve hepsine farklı yükseklikler mi vermeliyim yoksa onun ayarı varmı tek edge ile halledebileceğim?

ben edge sayısını artırarak yaptım fakat tabi bu da az geldi sanırım :

bu yol uygunmu yoksa bunu ortadaki tek bir edge ile otomatik lineer olarak ayarlayabileceğmiz bir yol var mı?

182578adsiz.JPG


SORUM 4 :
siyah çarpı yerler gereksiz.bir champer uygula fakat oluşan edgelerin arası dar olsun.
demişsin sayın sakızlı, şimdi bir de üstte çarpılı yerlerdeki edgeler gereksiz demşisin.. bu ikisi sanki çelişiyor gibi ? bende arası dar olsun die çok koydum.. fakat ben çok çok mu fazla koymuşum yoksa?..
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Bir sorum daha olacak bunlara ek olarak..

sizin dediğiniz gibi :

bir silindir oluştur.
high segment 1
cap segment 3
side 12

bir plane oluşturdum.
ve sonra 12 segmetin o uçlarını line ile birleştirerek altıgeni oluşturdum mavi olan..
1882631.JPG


bundan sonrada arc larla bu şekilde sarı rengteki yıldızı oluştrdum ama "start new shape" i kapatarak yaptım..
5657652.JPG


ama edit ploy yapınca yıldızın çizgileri kayboluyor..


daha önce bu kayboluşu, kapanmamış bir şekle edit poly deyince oluyordu sonra açık olan ucu bulup vertex den kapatınca oluyordu.. ama bunlara baktım açık bir yerde yok..

neden böyle oluyor..


ve bu arada silindir ile sakızlı senin kastettiğin yöntem böylemiydi?

böyle çok kolay oldu birde edit poly deyip extude yapabilsem.. :/
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
sevgili mss..sorunlarının çoğu programı çok fazla tanımadığından oluyor.max çizim yaparken herşey ilk hali gibi kalmaz.özellikle oval ayrıntı içeren nesneler sonradan meshsmooth yada turbosmoot gibi araçlarla yuuşatma işlemine tabii tutulur.senin üçgen oluyor dediğn kısımlar bu smooth işleminden sonra oval görünümü verir.bence temel aldığın
autocad şeklini incele oradan getirdiğin şekil köşeli olsun.yani vertexler corner olsun,o zaman max ta o fazladan oluşan edgeler de olmayacaktır.corner olmayıp kollarla eğriselleştirilebilen vertekler olursa program otomatik olarak yüzey örüldüğünde oralara edgeler ekleyip yumşatmak isteyecektir.çünkü yumuşatmanın özünde zaten bu yatar .senin yaptığın gibi edge artırma yoluna gitmek..
.yani senin ovalleştirmek üçgen görünümden kurtarmak için oluşturduğun edgeler gereksiz.orada tek yada ihtiyaçsa iki sıra edge işi görür.tabii sonradan meshsmooth uygularsan.
Editable/Edit Poly Bölüm:2 , 3dsmax
Editable/Edit Poly Bölüm:1 , 3dsmax
https://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/
birde bunları incele ve google den editablepoly modifiyerini arattır.arayüzü konusunda daha çok bilgilen.çünkü buradan sana yardımcı olabilmem için biraz daha arayüz konusuna hakim olman gerekiyor.eğer böyle yapmazsan kaplumbağa gibi ilerleriz. daha çok zamanda daha az şey öğreniyor oluruz.
edgeleri fazlalıklarını silebilirsin.edgeyi seç..loop yap ve klavyeden enterin üstündeki geri tuşunabas.silinir.yada menüden reove kutusu ile..arta kalan vertekleri de normal del ile sil.
birde çok hata yapacağını bildiğim için geri alma sayısını artır istersen.max ta 20 kez eri alabilmek default olarak gelir.preferans bölümünden bu geri alma sayısını artır.benimki mesala 100 de..
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
sevgili mss..sorunlarının çoğu programı çok fazla tanımadığından oluyor.max çizim yaparken herşey ilk hali gibi kalmaz.özellikle oval ayrıntı içeren nesneler sonradan meshsmooth yada turbosmoot gibi araçlarla yuuşatma işlemine tabii tutulur.senin üçgen oluyor dediğn kısımlar bu smooth işleminden sonra oval görünümü verir.bence temel aldığın
autocad şeklini incele oradan getirdiğin şekil köşeli olsun.yani vertexler corner olsun,o zaman max ta o fazladan oluşan edgeler de olmayacaktır.corner olmayıp kollarla eğriselleştirilebilen vertekler olursa program otomatik olarak yüzey örüldüğünde oralara edgeler ekleyip yumşatmak isteyecektir.çünkü yumuşatmanın özünde zaten bu yatar .senin yaptığın gibi edge artırma yoluna gitmek..
.yani senin ovalleştirmek üçgen görünümden kurtarmak için oluşturduğun edgeler gereksiz.orada tek yada ihtiyaçsa iki sıra edge işi görür.tabii sonradan meshsmooth uygularsan.
Editable/Edit Poly Bölüm:2 , 3dsmax
Editable/Edit Poly Bölüm:1 , 3dsmax
bir site daha vardı yarın onu da bulursam vereyim.
birde bunları incele ve google den editablepoly modifiyerini arattır.arayüzü konusunda daha çok bilgilen.çünkü buradan sana yardımcı olabilmem için biraz daha arayüz konusuna hakim olman gerekiyor.eğer böyle yapmazsan kaplumbağa gibi ilerleriz. daha çok zamanda daha az şey öğreniyor oluruz.
edgeleri fazlalıklarını silebilirsin.edgeyi seç..loop yap ve klavyeden enterin üstündeki geri tuşunabas.silinir.yada menüden reove kutusu ile..arta kalan vertekleri de normal del ile sil.
birde çok hata yapacağını bildiğim için geri alma sayısını artır istersen.max ta 20 kez eri alabilmek default olarak gelir.preferans bölümünden bu geri alma sayısını artır.benimki mesala 100 de..

tamamdır sayın sakızlı..
bu verdiğiniz dersi inceleyip biraz da edit poly üzerine yoğunlaşayım..

umarım olur..
bu arada sonradan sorduğum bir soru vardı, edit poly deyince kayboluyor diye.. on nasıl çözebilirim? yoksa oda mı bu derslerde saklı?
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
pardon onu unuttum.silindirin kendini kullanacaksın.üzerine line geçmeyeceksin.ek bilgi olarak...kaybolması çizdiğin şekil kapalı bir eğri oluşturmuyor ondan.vertexlerin tümnü seç ve weld uygula.

önce şunu yap herhalde onu bilmiyorsun.
top görünümünde referans resim abatında bir plane çiz.
materyal kısmından bitmap ile plane üzerine resmini at.
silindiri bu şekil üzerinde oluştur.yani referans resmin sahnende olsun.
silindiri oluştur.editable poly yaptıktan sonra.alt+x yap silindir şeffaflaşır.alt tarafı görerek.silindiri girinti ve çıkıntı olacak şakilde referans resme göre düzenle. şeffaf görünümden çıkmak çiçn yine alt +x
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
pardon onu unuttum.silindirin kendini kullanacaksın.üzerine line geçmeyeceksin.ek bilgi olarak...kaybolması çizdiğin şekil kapalı bir eğri oluşturmuyor ondan.vertexlerin tümnü seç ve weld uygula.


sakızlı harikasın.. çok teşekkür ederim.. neredeyse birçok ders tekrar izlemiştim ama hiçbirinde bu konu ile ilgili birşey yok..

Çok teşekkür ederim. sayende bunuda öğrenmiş ve notlarım arasına eklemiş oldum sayende.



önce şunu yap herhalde onu bilmiyorsun.
top görünümünde referans resim abatında bir plane çiz.
materyal kısmından bitmap ile plane üzerine resmini at.
silindiri bu şekil üzerinde oluştur.yani referans resmin sahnende olsun.
silindiri oluştur.editable poly yaptıktan sonra.alt+x yap silindir şeffaflaşır.alt tarafı görerek.silindiri girinti ve çıkıntı olacak şakilde referans resme göre düzenle. şeffaf görünümden çıkmak çiçn yine alt +x
bunuda bilmiyordum harika ötesi bir fikir gerçekten.. çok da mantıklı..

sayende çok şey öğreniyorum.. daha fazla araştırıp seni daha az yormaya çalışacağım sakızlı.. hemde hızlı ilerlemiş oluruz inşallah..
SONSUZ teşekkürler...
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Şimdi sanırım modelleme tamam gibi değil mi? bahseetiğin önemli noktalara dikkat ettim..

meshsmooth yapacağım sanırım şimdi değil mi?

ve üstte verdiğin yerleride inceledim sonuncuyuda incelemeye devam ediyorum..


708129caps-1.jpg


919065caps-2.jpg


205304caps-3.jpg


umarım olmuştur...
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
slmlarr.
ortadaki çukurlaşan yerin başlangıcındaki segmentlere ve en çukur yerdeki segmentlere de loop ederek champer uygula..referansta oralar keskin duruyor.ben öyle görüyorum.bu arada gayet güzel..yukarıdakini yaptıktan sonra meshsmooth uygula.muhtemelen şimdi sivri duran altıgenin köşeleri ovalleşecektir.orda birşey daha yapacaksın.onu da sen çöz.anlaman açısından yani.belkide daha önce champer ettiğin yerlerde de az ovalleşme göreceksin.onun nedenini ve çözümü de sana ait..bulursan bu çalışma amacına erişecektir..tekrar slm..
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
slmlarr.
ortadaki çukurlaşan yerin başlangıcındaki segmentlere ve en çukur yerdeki segmentlere de loop ederek champer uygula..referansta oralar keskin duruyor.ben öyle görüyorum.bu arada gayet güzel..yukarıdakini yaptıktan sonra meshsmooth uygula.muhtemelen şimdi sivri duran altıgenin köşeleri ovalleşecektir.orda birşey daha yapacaksın.onu da sen çöz.anlaman açısından yani.belkide daha önce champer ettiğin yerlerde de az ovalleşme göreceksin.onun nedenini ve çözümü de sana ait..bulursan bu çalışma amacına erişecektir..tekrar slm..

merhabalar...


öncelikle bir hata daha buldum ki oda şu içteki çember gibi olan kısım varya, en dıştan içeri doğru gelecek olursak yıldızdan sonra çember geliyorya, o çemberin en dışı biraz yüksek atmış orasını indirdim aşağı ayarladım..

çemberin içe gömülen orta yerini yaptım chemfer ile daha keskin bir görüntü elde etmiş oldum tesbitin doğru yani..


yalnız meshsmooth uyulayamadım.. seçiyorum çizimi meshsmooth yapıyorumçok alakasız birşey oluyor.. yani komple tüm şekilin köşelerine uyguluyor meshsmooth u ozamanda top gibi bişi çıkıyor..
bahsettiğin ve bilmemi istediğin yer burası sanırım, (chemfer uyguladığımız yerlerde de bir şeyler olabilir onuda sen bul dediğin kısım) burası sanırım değil mi?

BURADA Kİ SORUNUDA SANIRIM MESHSMOOTH ALT OBJELERDE VERTEX VE EDGELER VAR VERTEXLERİ OYNATARAK DÜZENLEYEBİLİYORUM ŞEKLİ... bu sanırım değil mi?

ayrıca gerek varsa eğer tabi,
internette meshsmooth ile ilgili ders bulmaya çalışıyorum eğer sende bulabilrsen ben haletmeden sorunumu link verebilirsen sevinirim..

Ama sanırım kaptım gibi? :))



@@@@@

biraz uğraştım o vertexlerle flan şu kadar düzeltebildim üstten gözüken yer düzeltilmiş yer..

yalnız dalgalı olan yerlrde falan bazı düzlük yerler falnda ovalleşmiş.. onlar nede ki acaba fazla geldiği içinmi meshsmooth..

887512adsiz.JPG


508538adsiz21.JPG


ve bu üçüncü resimde de göründüğü gibi ovalleşmeisni beklediğim yerler yine kıtır kıtır yani tam oval durmuyor gibi..
906102adsiz2.JPG
 
Son düzenleme:
Üst