Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
en son halinde çok başarılı gözüküyor eline sağlık...
ben 3D max mi yoksa cinema 4D hangisi öğreneceğimi kararsız kaldım Mac kullanıyorum ama 3D max daha popüler o yüzden kararsız kaldım yine sizce hangisi program olsun?

merhabalar...bence en fazla kaynak 3d max programının olduğu için max ı tercih etmeni tavsiye ederim.istediğin hertürlü yardım ve desteği her an bulabileceğin bir program.bence böyle olması önemli.neticede hepsi aynı işi görmek için hazırlanmış programlar.
birde cinema 4d kullanan bazı kişilerin yakınmalarını gördüm internette...lokal eksen diye bir olay yokmuş.yani uzay ekseninde çalışabiliyormuşsun ama objenin kendi ekseninde çalışılmıyormuş.eğer böyleyse ,yani bu yakınan kişiler programın yabancısı değil ise bu eksiklik gerçekten büyük sıkıntı yaratır. slmlar...



mss arkadaşım sende hata olarak bir tek raytrace atadığın malzeme vray tarafından tesbit hatalı tesbit edilmiş.raytrace yi vray tanımaz.sadece o materyali vray a çevirebilirsin.diğerlerini çevirmek için acele etme..tabii ki vray la render alacaksan kendi canından, kendi kanından materyallerle daha iyi çalışır.ama bu demek değil ki default materyaller ile çok kötü çıkar.sadece materyal atanmamış olmasın.hiçbir materyal atamazsan renklerin birbirine karışma sorunu ortaya çıkar.slmlar
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Flood uyarısı aldığım için arka arkaya bir mesaj içinde yazıyorum umarım karışıklık olmaz sakızlı...

merhabalar...bence en fazla kaynak 3d max programının olduğu için max ı tercih etmeni tavsiye ederim.istediğin hertürlü yardım ve desteği her an bulabileceğin bir program.bence böyle olması önemli.neticede hepsi aynı işi görmek için hazırlanmış programlar.
birde cinema 4d kullanan bazı kişilerin yakınmalarını gördüm internette...lokal eksen diye bir olay yokmuş.yani uzay ekseninde çalışabiliyormuşsun ama objenin kendi ekseninde çalışılmıyormuş.eğer böyleyse ,yani bu yakınan kişiler programın yabancısı değil ise bu eksiklik gerçekten büyük sıkıntı yaratır. slmlar...



mss arkadaşım sende hata olarak bir tek raytrace atadığın malzeme vray tarafından tesbit hatalı tesbit edilmiş.raytrace yi vray tanımaz.sadece o materyali vray a çevirebilirsin.diğerlerini çevirmek için acele etme..tabii ki vray la render alacaksan kendi canından, kendi kanından materyallerle daha iyi çalışır.ama bu demek değil ki default materyaller ile çok kötü çıkar.sadece materyal atanmamış olmasın.hiçbir materyal atamazsan renklerin birbirine karışma sorunu ortaya çıkar.slmlar

sevgili sakızlı,

diğer ondan sonra yolladığım mesajlarla da ilgili yorumunu bekliyordum açıkcası...


bu mesajlar 37. mesaın son kısmı ve 38. mesaj... (bu çalışmayı mental ray ile bitirmeye karar verdim.. biran önce bu şekilde bitirelim dedim. yeni çalışmamda yada yeni kat larda vray kullanırım..)
üstteki numalarını verdiğim mesajlara cevap verebilirsen sevinirm..

bu arada birde bu mesajdaki ilk renderda salon olan yerde TV nin olduğu yerdeki falan parkelere bakarsan belli bir yerinde açık renkli olmuş diğer kısmı koyu olmuş bu neden ? görüntüyü bozuyor gibi sanki?

saygılar

ayrıca....

aslında her ikisinide artırsan iyi olur.renderer bölümünden samle seçeneklerini artır.birde yan tarafındaki box yazan yeri cutman roll diye ayarla.fg ayarlarında bounce diye bir bölüm var onuda 2 veye 3 gibi bir seviyeye al birde öyle dene.birde bu çalışmalar sadece render çıktısı ile sunulmuyor genelde..bende oraya saplanıp kalmıştım bir ara....


Sakızlı şimdi bu konuda bulunan tüm söylediklerini falan bir 3DsMAX defteri ayarladım, ona yazıyorum da bu kısmı atlamışım...

yalnız box yazan yerde cutman roll diye bişi yok ama onun yerine şunlar var : Gauss, Triangle, Mitchell, Lanczos var..

bunlardan hangisini seçyim box yerin?

birde FG ayarlarında Bounce değide Diffuce Bounce var sanırım o değil mi kastetttiğin?


saygılarımla...

bu arada istediğin projede burada :)

https://rapidshare.com/files/375082189/proje.dwg.html

benim yaptıığım proje.. hem sende yapınca banada ilham olur.. burada paylaşırsın falan :)

saygılar abi..
 
Son düzenleme:

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
arkadaşım ..ne oldu dediklerimden sonra da mı olmadı.gene mi siyah görünüyor.niye vazgeçtin.anlamadım.bence aslında sarı değilde mavi tona çalar bir ışık var gibi..benim göz zevkime göre fena değil.kendi kendine hiçbirşey yapmadan yansıma yapan bir obje olmaz.mutlaka materyal atamış olman gerekir.yada hazır obje ise kendinden gelmiştir.onun materyaline bakmak için...materyal editörden boş bir slota tıkla.sonra materyal yazan yerse bir damlalık işareti var.ona tıkla ve hangi objenin materyaline bakmak istiyorsan o objeye tıkla.materyal editörde o objenin materyali ortaya çıkar.
sonuç olarak senin beğenmen önemli.merdiven kaplamaları görünmüyor.ona da bir materyal atarsın herhalde. color ve bright ayarları ile oynama yapacağını da düşünerek karar ver.
son renderini görmek istiyorum.yani vazgeçmeyie karar verdiren renderi..birde siyah çıkan bir obje varsa onun materyal kısmının görüntüsünü..materyalinin hangisi olduğunu bilmiyorsan yukarda söylediğim damlalıkla bulabilirsin..slmlar..
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
arkadaşım ..ne oldu dediklerimden sonra da mı olmadı.gene mi siyah görünüyor.niye vazgeçtin.anlamadım.bence aslında sarı değilde mavi tona çalar bir ışık var gibi..benim göz zevkime göre fena değil.kendi kendine hiçbirşey yapmadan yansıma yapan bir obje olmaz.mutlaka materyal atamış olman gerekir.yada hazır obje ise kendinden gelmiştir.onun materyaline bakmak için...materyal editörden boş bir slota tıkla.sonra materyal yazan yerse bir damlalık işareti var.ona tıkla ve hangi objenin materyaline bakmak istiyorsan o objeye tıkla.materyal editörde o objenin materyali ortaya çıkar.
sonuç olarak senin beğenmen önemli.merdiven kaplamaları görünmüyor.ona da bir materyal atarsın herhalde. color ve bright ayarları ile oynama yapacağını da düşünerek karar ver.
son renderini görmek istiyorum.yani vazgeçmeyie karar verdiren renderi..birde siyah çıkan bir obje varsa onun materyal kısmının görüntüsünü..materyalinin hangisi olduğunu bilmiyorsan yukarda söylediğim damlalıkla bulabilirsin..slmlar..



Abi yani baktım materyal bölümüne hepsi sıfırlanmış gibiydi slotlar..
sonra bir duvara bir vray materyal atatım render aldım yine bir kaç mesaj çnceki gibi siyah beyaz çıktı.. anlamadım olayı. yani vray materyal atayıncada öyle oldu.. o yüzden bari dedim en baştan temiz temiz bir kat yaaprken vray ile yapayım dedim...


diğer konu ise o otomatik dediğim parlama hakkında dediğin gibi baktım abi bu arada materyal görmeyide öğrendim sayende, baktım abi o general map kısındaki herşey açık.. sanırım otomatik yapmış..
dolayısıylada reflect falanda açılmışş

sağol abi onuda öğrendim sayende..



diğer bir konu abi üstteki mesajımda sana 2-3 soru daha editleyip ekledim flood olmasın die oraya ekledim.

birde son konuda sana proje koydum abi üstte..
kolay gelsin abi..
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
bugün son yorumlarını alabilseydim bitirmeyi düşünüyordum ama kısmet olmadı sanırm.. neyse sağlık olsun...
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
mss kardeş..vray materyal atayıpta vrayla render almışsan simsiyah çıkması mümkün değil..yanlış anlama ama vray materyal atayıpta mentalray da render almış olmayasın.senin karıştırdığın bir yer var ama neresi anlayamadım.vray normal olarak sorunsuz çalışıyordur herhalde..temiz bir sayfada vrayla render alınca herşey normal mi.yani sadece senin projende mi sorun çıkıyor. bu iş in bende bugün çözüleceğini düşünmüştüm.
proje içnde ayrıca teşekkür ederim.bakalımnasıl birşey çıkacak ortaya.

ben yarın küçük bir video hazırlamaya çalışayı sana.bakalım becerebilekmiyim.gerçi mikrofon bozuk ama sessiz de anlşılacak birşeyler yaparım herhalde.bu senin iş ulusal görev haline geldi..slmlar
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
mss kardeş..vray materyal atayıpta vrayla render almışsan simsiyah çıkması mümkün değil..yanlış anlama ama vray materyal atayıpta mentalray da render almış olmayasın.senin karıştırdığın bir yer var ama neresi anlayamadım.vray normal olarak sorunsuz çalışıyordur herhalde..temiz bir sayfada vrayla render alınca herşey normal mi.yani sadece senin projende mi sorun çıkıyor. bu iş in bende bugün çözüleceğini düşünmüştüm.
proje içnde ayrıca teşekkür ederim.bakalımnasıl birşey çıkacak ortaya.

ben yarın küçük bir video hazırlamaya çalışayı sana.bakalım becerebilekmiyim.gerçi mikrofon bozuk ama sessiz de anlşılacak birşeyler yaparım herhalde.bu senin iş ulusal görev haline geldi..slmlar

:rofl: sayız sakızlı abi :smile: :angel:

süper olur gerçekten bana yol göstermiş olur.. benim bilmem gereken ne varas videoda ele alabilirsin..
şimdiden teşekkür ederim...


şimdi asıl konuya gelelim... :

ben vaz geçtim şimdilik Vray dan :D
en azından bu kat için artık mentalray den render alayım diyorum..
o yüzden bir kaç sorum var cevaplamanı istediğim ...


:emo1: 1.SORU :

aslında her ikisinide artırsan iyi olur.renderer bölümünden samle seçeneklerini artır.birde yan tarafındaki box yazan yeri cutman roll diye ayarla.fg ayarlarında bounce diye bir bölüm var onuda 2 veye 3 gibi bir seviyeye al birde öyle dene.birde bu çalışmalar sadece render çıktısı ile sunulmuyor genelde..bende oraya saplanıp kalmıştım bir ara....
sayın sakızlı, üstteki kısmı atlamışım, yeni gördüm;
bir kaç sorun var bu konuda :
BOX yazan yerde "cutman roll" diye bişi yok ama onun yerine şunlar var : "Gauss, Triangle, Mitchell, Lanczos" var..

bunlardan hangisini seçyim box yerin?

birde FG ayarlarında "Bounce" değide "Diffuce Bounce" var sanırım o değil mi kastetttiğin?

BU RENDERLER :

MENTAL RAY
RENDER SÜRESİ 5 DK
KALİTE : DRAFT



:emo1: 2.SORU :

Sizce bu renderler başarılı mı? bu şekilde devam edeyim?

654710render---medium.jpg


677021RENDER-SON-LOW-1.jpg


670747RENDER-SON-LOW-2.jpg


907754RENDER-SON-LOW-3.jpg


328478RENDER-SON-LOW-4.jpg




BUNLARDA PHOTOSHOP'LU HALLERİ :

297078RENDER-SON-LOW-1-ps.jpg


818597RENDER-SON-LOW-2-ps.jpg


103441RENDER-SON-LOW-3-ps.jpg


325195RENDER-SON-LOW-4-ps.jpg



Photoshop da baya iyiyim. çok eskiden beri kullanıyorum..

Photoshoplu halleri benim çok hoşuma gitti :D :emo1: :angel:


sizler neler düşünüyorsunuz?

BU RENDERLER :

MENTAL RAY
RENDER SÜRESİ 5 DK
KALİTE : DRAFT

Eğer güzel ise değişikliğe gerek yok ise high renderlerini alayım ?
SAYGILARIMLA..
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
valla açıkçası benimde hoşuma gitti.bence de güzel. biraz hassas ayarlarla destekleyelim.sana dedim ya herşey render çıktısı ile kalmaz diye. bunu sadece sen değil bütün 3d ile çalışanlar böyle yapar.ama tabii bazıları sadece fotoshop a boğuyor.%80 fotoshop .o da işin cılkının çıkması demektir.ayarlar senin dediğin yerlerde.doğru.bounce ışığın çarpma sekme katsayısıdır.buda render süresünü artırır.samble değerleri piksellerin örnekleme oranıdır.o da render süresini artırır.box yazan yeri mitchell e ayarlayabilirsin.
yalnız video vray a yönelik ve sadece bu projeyi halledebilmen için yapmıştım.yani bir kısmını gece yapmaya çalıştım.birazdan da devamını yaparım..senin bilmediklerinin tümünü göstermem zor tabii... heh hee bu bir video ile olmaz değilimi..dersler genellikle bazı şeylerin bilindiği kabulu ile anlatılır.biliyorsun.iki bilinmeyenli denklem çözümü öğretilirken tek bilinmeyenli denklem çözümünün bilindiği varsayıldığı gibi...ben senin bu örnekte nerede olduğunu bilmiyorum oyüzden anlayamadığın biryer olursa sorarsın. slmlar
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Slmlar Sayın Sakızlı ;

Öncelikle şunu dün yazmaıy unutmuşum onu belirteyim :

RENDER MOTORU : Mental Ray
RENDER SÜRESİ : 5 dk
KALİTE : Draft

Haklısın abi fazlada phtoshop a boğup orjinalliğide kaçırmaya gerek yok.. çok haklısın..

Beğendiğine inan çok sevindim.. :) en sonunda becerebildim sanırm mutlu oldum :D

evet ince ayarlarla destekleyelim iyice güzellik katalım.. ve buna göre de ve yeni öğrendiklerim ışığında diğer katlara geçeyim..

o iki ayarı dediğin giib yaparım abi..
Birde kaliteyi de high yapayım..

ışık konumu falan iyi mi?
ben ışığı o cepheye bilerek aldımki bize yakın açıdaki zemin ile bina arasına gölge girsinki zeminle binayı ayırt etmek koly olsun diye..

Başka birşey yapmaya gerek varmı abi?

saygılar...
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
meraba mss...
daylight gölgelerinin sert ve koyu geçişlerini önlesek nasıl olur diyorum.bir dene istersen.çünkü karanlık kalmış.şimdi daylight ayarlarına gir.orada shadow bölümünde smotless ve samles değerleri var.ismi doğru yazmamış olabilirim.ama iki seçenek var zaten.smotless kısmını 50 ye kadar çıkar.samples kısmını da 100 e kadar çıkar.rakamlar değişebilir.
burada şunu yapıyoruz.smotless ile gölgeyi yumuşatıyoruz.samples seçeneği ile de bu bölgelerde oluşması muhtemel karıncalanmayı önlüyoruz.beki gölgeyi de biraz kısabilirsin.gerek kalırsa yani slmlar
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Merhabalar Sayın sakızlı ;

Öncelikle yollamış olduğunuz videodan da çok şey öğrendim gerçekten.. Tebrik ve teşekkür ederim...


En önemli öğrendiğim şey, perspektif açıdan bakarken o an baktığımız açıya kamera koyma işi.. inanın bunu bilmiyordum ve gördüğüm açıyı yakalamak için 50 saat uğraşıyordum kamera koymandan tiksiniyordum şimdi herşey daha kolay..

Git gide çizim yapıp render alma sürem kısalmaya başladı sayenizde..

Materyal editörü daha güzel kullanabilmeyi öğrendim sayenizde..


Bu arada videoda gözümden kaçmadı değil :D kapmala arşiviniz çok hoşuma gitti acaba benimle yada yasak değilse forumda bizimle paylaşabilirminiz rica etsem?


dediklerinizi ve tekniklerinizi tekrar uygulayıp şimdi son renderleri alıyorum..
saygılar sunuyorum..





SAYIN SAKIZLI :
=============

şimdi shadow kısmında iki şey var :

Softness :
Softness Samples :


bunların değerleride

Softness : 1
Softness Samples : 8

bunlar bu kadar düşükler, 50-100 e çıkartayımmı yinede o kadr artsın mı ? hata yok değil mi?



YENİ EKLEDİM :

174950RENDER-SON-LOW-5.jpg


WOW süpermiş ya bu ayar evet gölgeler dikdörtgen gibi gözkmemesi için geçişleri yumuşatıyor..

yalnız abi bu biraz fazla oldu değilmi ?

yarıya düşüreyim ben değerleri..
 
Son düzenleme:

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
iyi geeler mss......ayarlama sana ait..ben sadece rotayı çizdim. vray lada deniyormusun..
video dan faydalandığına sevindim.acemi işi fakat idare et işte..önceki halinden daha iyi değilmi? slmlar..

bu arada senin dwg dosyalarını açtım ama ayrı ayrı layerler olduğu için maxta toparlayıpğ yükselt me yapamadım.onları yükseltme yapabileceğim bir şekile yani duvar ve kolonlar birleştirilmiş şekilde düzenleyip gönderebilirsen sevinirim.autocad da bu kolay zanndersem slmlar
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
iyi geeler mss......ayarlama sana ait..ben sadece rotayı çizdim. vray lada deniyormusun..
video dan faydalandığına sevindim.acemi işi fakat idare et işte..önceki halinden daha iyi değilmi? slmlar..

bu arada senin dwg dosyalarını açtım ama ayrı ayrı layerler olduğu için maxta toparlayıpğ yükselt me yapamadım.onları yükseltme yapabileceğim bir şekile yani duvar ve kolonlar birleştirilmiş şekilde düzenleyip gönderebilirsen sevinirim.autocad da bu kolay zanndersem slmlar

İyi geceler sakızlı..
evet evet, bende şimdi bir tane kalıp planından bina yapma videosu gördüm olayı kavradım senin dediğin gibi ayarlamak gerek.. o yüzden bende şimdi yeni katlara geçerken o şekilde çalışayım diye mecbur Autocadde düzenleme yapmam gerek sanada atarım..


çok yararlı oldu gerçkten videon eline koluna sağlık...

ok rota bende ilerliyorum.. çok sağol ;)

bu arada avatarının altında gördüm konyalıymışsın bende Selçukta okudum 7 senem geçti konyada :D

bende diyorum kanım niye ısındı bu kadar..

saygılar abi...

bunuda sonradan ekliyorum üstteki mesajımda es geçilmiş :D


Bu arada videoda gözümden kaçmadı değil :D kapmala arşiviniz çok hoşuma gitti acaba benimle yada yasak değilse forumda bizimle paylaşabilirminiz rica etsem?
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
İşte sonra renderler... bu konudaki son yorumları alayım... :)

Çok fazla renkler yok değil mi? yani photoshop kararında kalmış mı?

bu arada süper oldu ya.. o sarımtırak bi perde vardı görüntü önünde onu kaldırınca Photoshop da gıpta ile baktığım çzimler gibi oldu.. şükür..


759220p1.jpg


270145p2.jpg


951846p3.jpg


18203p4.jpg
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
sevgili mss ...gördüğüm bazı düzeltilmesi gereken şeyler var aslında...render olarak fena değil ama gölgeyi az daha yumuşatırsan daha iyi mi durur diye düşünüyorum. halı zemine tam oturmamış.altına gölge vermiş...kalkık olduğu 3. resimde zaten görünüyr.iyice yaklaş ve zemine oturttur.birde zemindeki yansıma biraz fazla gibi.ilk resimdeki odadaki pano nerdeyse ayna gibi yansıma göstermiş.aynı şekilde sehpanın yan yüzeyi, koltukların arkası da çok yansıma yapmış.banyo bölümünde de var aynı sıkıntı.hatta ve hatta halı bile yansıyor gibi ..yani gerçekte bu kadar yansıma yapmaz.birse yatak sanki enine biraz geniş gibi..bilmiyorum yeni yatak tipleri öylemi , yoksa model mi öyle..merdivenin önündeki iki kapının duvarlarına yaklaşma şekil bozuk 1, resime dikkat edersen...
ışk ayarında oynamalar da yapılabilir.ama onu daylight tan değil.enviroment penceresini aç.orda renderin preview penceresi var.orayı çalıştır.orda küçük bir render alacaktır.daha sonra aşağıda mr expose kontrolleri var. oradaki değerlerle oyna.orda yaptığın ayarlamalar direkt olarak asıl renderine yansıyacaktır.bunu 3. resimdeki aşırı ışıklandırma gibi bir sıkıntı gördüğüm için söylüyorum.dikkat edersen koltuklar rengide beyaz olduğundan hatları görünmüyor.sky light ayarını da biraz yükseltmişsin herhalde..gölgelerdeki maviye çalan renk önceki renderlerde yoktu hatırlıyorum.genel anlamda iyi ama bilyorsun başarı ayrıntılarda gizlidir..insanlar nereleri güzel olmuş diye değil,nerelerinde hata var diye bakar malesef..o yüzden hataları asgariye indirmek lazım..sonuçta bu resim de sana değil diğerlerine hitap edecek.slmlar

arşivime gelince inan senin gördüğn gibi değil.sadece geçenlerde biraz katogorileştirmeye çalıştım.o da çok geniş bir arşivimş gibi gösterdi..yani çok bir arşivi yok.olanlarda bu siteden ve diğer siteden indirdiklerim.sen buralardan ara olmazsa ben yine paylaşırım neden olmasın.sadece toparla ,winrarla, uploud et gibi yüklerden kaçıyorum.ama gerektiği yerde bir arkadaş için yüküde sırtıma alırım.
memleket meselesine gelince onu sonra etraflıca görüşürüz.slmlar
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
halı zemine tam oturmamış.altına gölge vermiş...kalkık olduğu 3. resimde zaten görünüyr.iyice yaklaş ve zemine oturttur.

evet abi haklısın :D bende sen deyince fark ettim hakikatten de öyle..onu indireyim iyi ki uyardın abi..

birde zemindeki yansıma biraz fazla gibi.ilk resimdeki odadaki pano nerdeyse ayna gibi yansıma göstermiş.aynı şekilde sehpanın yan yüzeyi, koltukların arkası da çok yansıma yapmış.banyo bölümünde de var aynı sıkıntı.hatta ve hatta halı bile yansıyor gibi ..yani gerçekte bu kadar yansıma yapmaz.

onu abi bu map reflect ksımındaki yerden ayarlıyoruz değil mi?

510073adsiz.JPG



merdivenin önündeki iki kapının duvarlarına yaklaşma şekil bozuk 1, resime dikkat edersen...

bunu anlamadım abi ya bu konuyu açabilirmisin biraz?


ışk ayarında oynamalar da yapılabilir.ama onu daylight tan değil.enviroment penceresini aç.orda renderin preview penceresi var.orayı çalıştır.orda küçük bir render alacaktır.daha sonra aşağıda mr expose kontrolleri var. oradaki değerlerle oyna.orda yaptığın ayarlamalar direkt olarak asıl renderine yansıyacaktır.bunu 3. resimdeki aşırı ışıklandırma gibi bir sıkıntı gördüğüm için söylüyorum.dikkat edersen koltuklar rengide beyaz olduğundan hatları görünmüyor.sky light ayarını da biraz yükseltmişsin herhalde..

Abi o parlaklık biraz da photoshop la alakalı onu yaarken bende fark ettim ama güzellik kattığı için parlak olsun dedim..
normali daha koyu aslında...

gölgelerdeki maviye çalan renk önceki renderlerde yoktu hatırlıyorum.genel anlamda iyi ama bilyorsun başarı ayrıntılarda gizlidir..insanlar nereleri güzel olmuş diye değil,nerelerinde hata var diye bakar malesef..o yüzden hataları asgariye indirmek lazım..sonuçta bu resim de sana değil diğerlerine hitap edecek.slmlar

arşivime gelince inan senin gördüğn gibi değil.sadece geçenlerde biraz katogorileştirmeye çalıştım.o da çok geniş bir arşivimş gibi gösterdi..yani çok bir arşivi yok.olanlarda bu siteden ve diğer siteden indirdiklerim.sen buralardan ara olmazsa ben yine paylaşırım neden olmasın.sadece toparla ,winrarla, uploud et gibi yüklerden kaçıyorum.ama gerektiği yerde bir arkadaş için yüküde sırtıma alırım.
memleket meselesine gelince onu sonra etraflıca görüşürüz.slmlar

Abi harikasın gerçekten çok doğru güzellik ayrıntılarda gizli gerçekten.. ama genel anlamda da güzel değilmi abi sende öyle demişsin zaten.. kim gördüyse referans olarak gösterdiğim vardıya sana? ondan daha güzel dedi kim gördüyse :)
çok mutlu oldum.. tabi senin sayende çok yardımcı oldun bana..

Valla abi arşivi görünce hoşuma gitmişti ondan istedim :) peki nerelerden bulabilirim bana link verebilirmsin? hazır net varken arşivi kurayımda ilerde lazım olur net olmaz falan görev yerimde..



Son ve cevabını çok merak ettiğim bir soruda, abi şimdi ben yeni kat planını çizerken kendi çizimimden başka (yeni açtığım bir kat planı çizim paftasına max de) copy/paste yaptığımda üzerindeki renk ayarları falan kalacakmı mesela halıyı copy/paste yaptığımda halının dokuması kaplaması kalacakmı?
yoksa herşeyi baştan mı yapacağım?


Bir önemli soru daha aklıma geldi, ben senin istediğin Autocad deki layer düzenlemesini yapıyorumda yükseltilecek kolonlar ve zemin dışında başka ne olsun abi balkonlar da olsun mu?

SAYGILARIMLA Sayın Sakızlı...
 
Son düzenleme:

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
slm mss... raytrace evet ordaki değeri aşağı çekebilirsin.merdivenin önündeki iki kapı varya ilk resimde açıkca görülüyor.birisinin kasası duvarın dışına çıkmış diğeri ise duvara gömülmüş.oraya odaklanırsan kolayca görünüyor.bunu mu anlamadın yoksa render preview i mi.... halı deri vs desenlerini diğerinden indirdim.ilgili bölüme girersen hepsini fazla aramadan bulursun.bende bakıyım da gördüklerimi linklerim.

diğer katı oluşturduktan sonra sana gerekli olan objeyi bir önceki çalışmandan merge metodu ile çağıracaksın.yani yeni çalışma sahnen içerisinde iken file menüsünü açarsan orada merge diye bir komut göreceksin.onu açınca daha önceki çalışmaların görünür.buradan hangi max dosyasından hangi objeyi çağıracaksan işaretleyeceksin.tamam deyince o obje yeni çalışman içerisine herşeyi ile gelir.yalnız materyal editörde kaplamalarını göremezsin.görmek istersen damlalığı kullanman gerekli.birde merge komutunu verdikten sonra sahnene obje gelirken kendi isminde bir materyal olup olmadığını kontrol eder.yani kendisi materyal27 gibi bir kod taşıyorsa senin sahnende de materyal27 diye başka bir materyal varsa, sana merge ettiğin materyalin ismi aynı kalsınmı diye sorar.evet dersen sahnendeki kendi materyalini kaybeder sahnendeki materyalin özelliklerini alır.rename deyip farklı bir isimle kayıt etmen gerekir.
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Çoook çok teşekkür ederim sayın Sakızlı..
Gerçekten muhteşemsin..

Eline sağlık..

Bu arada yarın öğlenden sonra il dışına çıkacağım 2 gün sonra tekrar geleceğim..
Bu arada yazamazsam kusura bakma döner dönmez yazacağım inşallah..

tekrardan teşekükr ederim..
 

th_e_mre

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
116
Tepkime puanı
3
sakızlı seni tebrik ediyorum muhteşem bir sabır ve öğretme çabası içerisinde tane tane 1e1 arkadaşımıza öğretmişsin.mss arkadaşımızın çalışması son haliyle oldukca güzel ve ilk başdaki yapaylığından kurtulmuş ama bunların hiç biri önemli değil bu çalşma bir referans için düşünülmemeli bu senin maxi iyice kavradığın ilk çalışman olmalı snn için sakızlı mss arkadaşımıza yapdığın yardım için seni kutluyorum ikinizede hayatlarınızda başarılar diliyorum
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
takdir dolu sözleriniz için çok teşekkür ederim th_e_mre arkadaşım.sözlerin gerçekten beni duygulandırdı.bilginin ne mekanı nede sahibi olmamalı..slm ve esenlikler üzerine olsun
 
Üst